Tuesday, March 19, 2013

jiran.

rumah sewa aku rumah flat. tapi canggih sikit lah sebab ada lift. itu pun sebab requirement dalam undang undang struktur bangunan yang menyatakan bahawa rumah lebih dari 4 tingkat kena ada lif. so flat rumah aku ada 12 tingkat so wajib lah ada lif.

aku jumpa iklan rumah sewa aku ni dala internet. alhamdulillah Allah bukakan hati akak rumah ni nak post dekat internet. ruma aku tingkat 6. just nice, tak tinggi sangat, tak rnah sangat.

so. basically kawasan sini ni kebanyakannya india. takpun penduduk kos rendah. takpun pekerja singapore yang malas nak bayar sewa mahal.

rumah comel je, ada 3 bilik. bagi aku bilik aku sewa ni boleh tahan awesome kedudukan dia; angin tiup sepoi sepoi masuk, kalau hujan merembes rembes juga masuk. adeh -.-

so aku dah duduk sini da nak 5 bulan, tapi aku tak pernah tegur jiran aku. dasar orang sombong macam aku ni memang macam ni. takat senyum, bila keluar rumah saing, terus rasa awkward then jalan laju2. duu masa duduk shah alam pun sama juga, tak pernah rasanak tegur jiran sebelah rumah, since dorang couple penkid..erk.

lagi lagi kalau dalam lif, lagi lagi baru balik kerja nak naik rumah satu lif pulak dengan india, aku yang berdarah resis yg kuat dalam diri haruslah rasa aduhai cepat la naik atas cepatlah cepatlah. tsk. tapi kadang kadang lif kurang ajar juga main berhenti setiap tingkat. creepy woi!

soo hari tu aku pun keluar dari rumah, sekali tersaing pula dengan sorang perempuan ni, berbaju t shirt jersey, seluar track suit baru keluar rumah. aku pun buat muka sombong, sambil jalan laju laju. sampai dekat dalam lift aku sama lift pula dengan dia, then dia tegur;

'akak duduk sini ke?'

'huh? a'ah'

'eh betullah akak kan? umur berapa'

'22'

'oh betullah'

'umur awak berapa?'

'19'

'ohh'

'baru balik kerja ke?'

'a'ah, tapi nak pergi kedai sekejap'

'ohh'

'awak belajar ke?'

'oh tak, saya dah kahwin. saya orang kelantan, duduk sini ikut abang (suami) , dulu kerja, tapi sekarang dah malas, duduk rumah sajalah'

'ohhhh, ok lah jumpa lagi nanti'

sepanjang dia berbual dengan aku, 4 perkara bermain dalam otak aku:

1. malu.
2. rasa tua.
3. ramai betul orang kelantan berhijrah sana sini.
4. muka aku dah nampak tua sangat ke sekarang ni??

kbai. nak nangis.

No comments: