Monday, April 15, 2013

sekarang.


dulu masa kecil aku selalu fikir, bagaimana sebenarnya boleh terlupa memori sendiri? adakah dalam otak ada tong sampah? lalu ku bayangkan di dalam otak ada negatif filem kodak yang panjang berjela, lalu di hujungnya ada tong sampah. bila kodak melewati tong sampah akan ada gunting yang akan 'menyunting' memori yang tidak penting, cuma akan meninggalkan yang teristimewa di hati kita. klasik.

sekarang ini. hari yang berlalu, sesungguhnya banyak cerita terjadi, tapi tak ada yang ku rasa nak dikekalkan dalam memori, aku buarkan aja dia melewati fikiran aku, sampai lah dia ke tong sampah dan hilang.

senang cerita beginilah. aku sedang cuba menghargai setiap detik yang berlalu. cuba senyum hati bersemangat bila bangun pagi dan hati yang riang dengan masih tersenyum pada waktu tidur. ringkas. itu lah objektif aku sekarang ini.

jadi, pada waktu sekarang ni aku tak rasa nak luahkan cerita aku dalam bentuk tulisan. atau dengan kata lain, aku sudah tidak hadap untuk berblog. tapi gambar tetap jadi medan untuk aku meluahkan apa yang dirasa di hati dan dilihat di pancaindera. instagram lah tempatnya. masih lagi ada medan untuk beromong dengan cermin, berbual sendirian sebab tiada kawan, twitterlah tempatnya. lebih 31400 kata kata kosong telah ku ungkap. dari sebanyak itu, mungkin 31399 itu dosa yang telah ku buat. haha. memang dasar orang suka bercakap.

aku akan beromong kosong lagi di sini. mungkin esok, mungkin lusa. entah. aku tak pernah nak rancang.mungkin bila itu gaya penulisan aku berubah lagi. ini pun terpengaruh dengan buku sastera indie membuatkan aku terikut sama menulis roman gini.

haha.

adios.

kau tahu nak berjumpa aku di mana kan. :)

cherish your life, as you never know when Allah gonna end it

2 comments:

Anonymous said...

Kikikiki.. rugi awok xkeje mcm saya, diatas besi yg terapung dtengah laut..heaven, saat pling indah ialah malam, tengok langit ada bjuta bintang, dduk darat xjumpa bintang sbanyak ni, kita akn rasa diri kita ni bgitu kerdil dn lemah andai mrenung bintang2 tu..cantik! awok ni muda lg, luas lg masa depan, jgn tlalu mikir hal2 yg blm smpai msa utk mikir, biarlah otak bkembang ssuai fikiran.. Nk tanya sikit ni, betul ke tahap memori dn kbijaksanaan manusia ni bgantung pd saiz otak? Klu ayam tu otak dia kcik mcm beras, mkna stakat tu le kpandaian ayam, otak pling bsar adalah otak manusia, gajah pn kcik je otak dia.. Mksud sy kmajuan manusia dh smpai klimaks, xmungkin manusia dpt mcipta knderaan yg mampu slaju cahaya, amat terhad idea manusia ni, mm..apapun maaf gaggu, truskn idup, slmt mjalani kehidupan yg hidup ni.

shida said...

ohh awak kerja mana? nak ikut! haha. terima kasih atas pandangan. insyaAllah. akan cuba luaskan lagi pemandangan. sampai nampak kita berdiri ni pun dimana. :)