Wednesday, September 12, 2012

acupuncture

hellow.


wassups y'olls? today finally i have a mood to update this blog. too many things to tell (or to reminisce, to be exact)but too much laziness striking all over my body and yeah here i am trying to update this comel blog.

Back to topic. Acupuncture.

tahu acupuncture? Acupuncture is a medical method used widely in East Asia, especially China. before this aku tak pernah tengok real but today i got that opportunity. hoho.

*berikan aku peluang untuk tukar ke bahasa malaysia pula*

adakah ku harus berterima kasih dengan akak? entahlah aku pun tak tahu kena berterima kasih ke tidak dengan dia ke tak sebenarnya sebab sekarang ni sedang menderita sakit badan yang kronik disebabkan enjoy di Legolnd yang berlebihan (oh pasal legoland akan ku update kalau ku rajin)

akak aku seorang yang jarang bergerak, jadi ketumpatan badan dia berbeza sedikit berpanding orang lain. jadi masa dekat Legoland tu ambik kau 2 jam perlu berlari sana sini sebab tak cukup masa. sekali ambik kau masa naik roller coaster terkehel kuasa dua katanya.

pelbagai cara juga dah dibuat, sampai aku yang tak reti mengurut ni pun di paksa mengurut dia sekali. oh aku layan saja. sambil tu aku smack down badan dia sekali dua. haha.

akhirnya petang tadi mak bagi cadangan untuk bawa dia ke pusat acupuncture berdekatan dengan rumah. sekali charge dengan ubat; RM 60. okay la tu. bila tengok pun terasa macam nak pasang juga tapi aku tidak sakit, nak buat apa pakai kan.



pemilik kedai ni seorang "hard-core" buddha walaupun kedai sebelah masjid. umur sudah 90 lebih tapi segak smart handsome. gigi masih penuh, jalan masih tegap. pakai maju kemeja lengan pnjang siap tuck in lagi. sudahlah boleh bertutur bahasa jawa. awesome. kalau aku sudah berumur 60 tahun dan kematian suami, pastinya aku akan mengorat uncle ni. haha.

taklah lama dia buat acupuncture ni tapi cukup buat akak aku menjerit bagai nak gila. dia pegang tangan aku macam nak tercabut pun ada. ambui. oh, walaupun ku ambil beberapa gambar jarum jarum tu tapi aku rasa tak perlu lah di tunjukkan di sini. appropriate part lagipun.

so bagi siapa yang nak tengok jarumnya besar mana, boleh lah pergi ke pusat acupuncture berdekatan anda. sesuai untuk sakit migraine, gastrik dan lain lain tak dahsyat sangat.

sekian.

No comments: