Tuesday, August 21, 2012

the story of a brand new.

helloww. *angkat angkat kening*

ehem. hai. selamat hari raya. hah.  okay awkward.

jujurnya aku dah lupa macammane nak tulis blog. rasa macam its been ages i write one. er. bagi yang stalker stalker, pencinta blog aku  (jadah) ni mesti terpinge pinge kan apehal blog aku dh lain. kena hack ke apa? cheh sebenanrnya tak ada orang peduli pun isk. okay merapu.

hem hem ekceli..aku tak buang pun blog aku yang lama tu. gila apa nak buang. 6 years kot. memang gila lama. dari zaman hingusan sampai la ni ha da besaq panjang pun menaip lagi dekat situ. sampai rasa bila baca balik aku sampai rasa "apekehal aku ni? gediknye gediknye gediknye!" *monolog sambil facepalm angkara ayat ayat merepek diri sendiri. i write it too much sampai dah tak tau sebenanrnya aku nak cerita apa dalam tu.

ku buat keputusan ni bukan tiba tiba, dah lama dah fikir. tapi ku fikir ingat nak private saja. but i dont like it. ye lah. aku kan gila glamer. lol. so beberapa hari lepas ku nekad untuk buat blog baru n pindahkan blog lama ke tempat lain n privatekan dia. hehe. hebat kan hebat kan. sebab tu url still sama. lol =.=





you know, for some reason i lose my track to write something in my blog. some sort macam hilang guide how to keep my memory alive. yes, too many thing i wanted to cherish but i dont even know how to write it. feels like aku pun pun dah tak tau aku kena tulis blog genre macammane, ni kena tk, tu ok tak ni orang kata apa pulekk. i started to feel like i dont have to share every single moment with the one i love in a blog, ye lah. buat orang fitnah satu, meluat pun ye, rasa nak bakar laptop pun ada n nak bagi ultimate facepalm pun lagilah ada. haha. sapa yang facepalm? yaaa, aku lattew.

so i lost my passion towards blogging. or keeping my memories alive. because the one who read that is me kan. plus 6 years is too long, so i need a change. so this is my way. sebab tu nama blog ni 'a new journey' , as to emphasize the changes ive through and well, now im 20, trying to break through into the real cruel world.

so banyak benda aku nak try, nak experiencenak enjoy, nak learn, about life. i'm still young, and i don't like people control me nor trying to make me look old (as for people who trying to fix me or always trying to ask 'bila nak kawin' shit). okay emo sebab people around me lately trying to push me so much and im really really sick of it. and yes. aku suka cakap campo2. otak aku suka fikir dwi bahasa. mungkin itu untuk membuatkan otak asyik berfikir. lol. random.

so if the next six years me reading this, i want to say " hey kau, kau dah tua! but look at you now, kau dah berjaya, (and berkahwin sudah dengan si sandaran hati lol), but dont ever forget how your life have been through through out this years. i am always proud of you, Shida, I always do. :)


No comments: