Thursday, July 3, 2014

85 days.

Helo.

Selamat berpuasa! Moga Allah berkati perjalanan hidup kita. :)

Tak tahu nak update mende. Tapi terasa nak update gitu. Puasa kali ni cepat betul masa berlalu, tiba tiba dah 5 ramadhan. Allah. Ngeri!

Lately dunia dikejutkan dengan pelbagai berita. Sampai aku sendiri pun takut nak baca. Time aku kalut hari tu aku cuba untuk jadi ignorant; tak ambil tahu cerita apa. Memang rasa semia benda okay, dan kau sorang je macam banyak masalah tapi hakikatnya sebaliknya.

Sebab tu Allah suruh kita bersyukur. Bersyukur kita masih lagi punya nikmat padahal orang lain lagi teruk dari kta, ditimpa musibah lagi dahsyst dari kita. Masa tu rasa Allah malaysia ini indah. Hidup saya indah. Alhamdulillah ya Allah.

Tahun ni aku berbuka dah tak sorang sorang dah seban kadiaq dah ada. Dulu iolls kena buka sorang sorang dekat kenny rodgers sobs iolls sedihh. Tapi nevermind, the misery is over haha.

Tapi baru tahu kedai susah nak cari yang bukak sebab kebanyakan kedai prefer beli dekat bazar ramadhan. Tapi tahun ni kalau nak beli makanan dekat bazar susah sikit lah sebab tak ada tempat yang boleh bawak makanan untuk makan sama dengan kadiaq. So terpaksa wander dekat kedai2. Haha.

Ramadhan treating me good, eventhough aku cuma hamba yang banyak dosa. Isk. Nikmat lagi. Banyak betul nikmat Allah bagi. :')

Lapan puluh lima hari lagi (kot) nak menjejaki dunia baru. Semalam cakap dengan kadiaq pasal percaturan life lepas kahwin. Yes. Actually its more thrilling ti talk about marriage rather than wedding. Isk.

No progressed since entry 100 hari lagi hari tu, so just pray we getting thd hype to prepare for our wedding. Aigoo cepat laaah. Dah malas nak fikir sebenarnya. T.T

Allah. Permudahkan urusan ku. Amiiin!

Selamat berpuasa semua. Hehe

No comments: