Thursday, February 28, 2013

pesta layang layang.

hujung minggu lepas berlangsungnya pesta layang layang dekat Pasir Gudang. sejujurnya aku tak pernah eksaited pun nak pergi pesta layang layang ni, sebab ku ingat biasa biasa saja.  tapi sejak tengok gambar wau di iklan iklan bunting, teringin juga aku nak tengok. hehe.

benda benda macam ni aku suka je nak tengok, benda baru kan. lainlah macam kadiaq, dia memang semangat dengan benda benda macam ni. masa aku ajak dia pergi tu sms dia bersinar sinar (yalah, berhubung menggunakan sms, bukan di depan mata, kalau di depan mata sudah tentu mata yang bersinar sinar)

jadi aku pergi sana hari sabtu. kebetulan pula minggu lepas tak payah datang office, internet tengah down. jadi cantek juga percaturan Allah bagi tu.

paginya aku terlajak tidur, tapi tetap mengejar ke tentatif asal. dengan menggunakan Waze Gps aku selamat tiba. angin kuat macam tepi laut padahal selaut pun tak nampak. np wonder boleh buat main layang layang di situ.



angin kuat.

suasan meriah. macam macam jualan makanan yang merupakan kegemaran kami dan juga rakyat malaysia. barang yang dijual pun bermacam macam, sampai e-cigg pun bersepah orang jual.


cucuk cucuk! 



badut pun ada


akhirnya nampak lah layang layangnya. subhanaAllah cantik sangat! teruja aku tengok. rupa rupanya layang layang sudah maju. dah tak pakai buluh macam dulu.

ada tedi bear lah, sotonglah, kaki anime lah (hentai betol pakcik tu) dan bermacam macam bentuk lagi ada. layang layang berbentuk harimau pun ada, tapi asyik baring je. tu yang kami gelar Kim Jonh Kook pemalas. haha.


terbang melayang.


cuaca semakin panas, jadi kadiaq mengambil keputusan untuk beli topi dan shades. murah gila weh barang yang dijual, mostly 5 ringgit dan kadiaq beli dua barang tu baru 10 ringgit. untung! setelah 4-5 jam merenung kepada layang layang tu, kami pun pulang. tak apa. lepas ni datang lagi.

dunia dah berubah. segala gala makin canggih, kadang tak terjangkau dek akal fikiran. ku harap ku juga dapat menyumbang sesuatu yang boleh buat ku bangga.

insyaAllah.

No comments: