Sunday, February 17, 2013

Kenduri professional

Semalam hari sabtu, disebabkan semalam banyak kerja, aku OT. Diikutkan hati jahat aku takde maknebye aku nak datang, tapi bila pikir tanggungjawab, ku gagahkan juga perasaan yang tak gagah tu.

Sampai dekat opis aku tengok akak akak ni pakai baju kurung. Ambui.

'pergi kenduri ke?'

'a'a. Engineer JLB kawin hari ni'

'ohh'

'awak nak ikut jomlah'

Aduhai. Ini dah start penng kepala.

Semalam ku pakai t shirt zaman sekolah dato' dulu. Time form 3 pula tu. Memang dasar tak besar besar aku sampai baju tu pn muat lagi. Actually aku nak tekankan dekat sini aku pakai t shirt lusuh dan seluar jeans koyak. Macammane nak pergi majlis orang? Perosak majlis saja pakai macam tu.

'eh tak apa lah kak. Kita tak pakai baju kurung.mak kita cakap jangan rosak majlis orang, pakai baju xsesuai peri majlis'

'alah takpe lah. Awak balik rumah sewa pergi tukar baju, kitorang tunggu sini'

Aku ni sebenarnya malas juga nak pergi kenduri sebegini. Tengah rajin nak siapkan kerja. Tapi mengenangkan kemungkinan aku akan bekerjasama dengan dia ni so aku pergilah juga. Lagi pun makn kan free (walaupun at the end kena 'menghulur' juga seringgit dua)

Sesudah sampai sana funny thing happen. Tak pernah aku pergi kenduri atas kenalan kerja. Selama ni ku pergi samada kawan, kakak/abang kawan punya majlis. Sedikit awkward moment. Ramai gilaaa kontraktor, orang orang JLB yang dikenali masa dekat sana. Terjumpa juga kontraktor bahaian projek taman bukit tiram, semangat menegur aku 'Shida! You baru sampai ke?' damn gila awkward.

Saat paling awkward bila kitorang baru tahu yang ayah kepada pengantin ni sebenarnya arkitek kepada salah satu projek yang aku pegang. Terkesima juga, sebab masa tu ingat dia hadir sebagai tetamu, rupa rupanya tuan rumah. Siap akak opis sorang ni tanya dia 'ambui pakai baju matching colour lah dengan majlis'

Kahkah. Awkward.

Apapun, tahniah pada pengantin. Dengar dengar perempuan yang dikahwininya tu QS kontraktor yang pernah bekerjasama dalam satu projek di bandar dato' onn. Haha. Jodoh bidang pembinaan ni tak lari jauh lah. Balik balik sesama bidang kita juga. Hehe.

Bila macam ni buat ku berangan pasal majlis aku pula. Kah kah. Macammane anggapan orang, munkin orang ingat kami terjumpa di satu projek yang sama. Mungkin.

Amin. Jodoh, harap kau kuat. :)

No comments: